In Categorieën

3 Simple Breakies

Vandaag niet alleen een blogpost, maar ook een video! Ik maak drie van mijn favoriete ontbijtjes klaar en dit kan je allemaal uitgebreid in de video zien! Hieronder vertel ik jullie wat je allemaal precies nodig hebt, wat je eventueel kunt toevoegen/weglaten en hoe je het ook vegan kunt eten.

We beginnen met ontbijtje 1 de banana pancakes. Dit is eigenlijk een heel simpel gerechtje, je hebt namelijk alleen banaan en ei nodig! Je prakt 2 bananen en doet daar 2 eieren bij. Je roert dit goed door en vervolgens gooi je dit mengsel in een pannetje met olie. Een paar minuten bakken en voila, de pannenkoekjes zijn klaar. Je kan (zoals ik heb gedaan) ook nog kaneel en stroop toevoegen en wat bananen plakjes. Voor een veganistische optie (wat ik voortaan ga maken, aangezien dit nog lekkerder is) kan je de ei weglaten en maak je een mengsel van sojamelk, bloem, bakpoeder, vanille and ofcourse banaan.

Ontbijtje 2, avo on toast. Hiervoor heb je 2 sneetjes brood, 1 avocado en 2 eieren nodig. Zet het vuur op en kook hier een eitje zachtgekookt (4 minuutjes), kan ook hardgekookt maar ik vind zachtgekookt hier heel lekker bij! Verwarm hierna je oven voor op 200/220 graden zodat je het brood lekker knapperig kan laten worden. Hierna snijd je de avocado en prak je het fijn. Als alles klaar is, smeer je de avocado op de toast garneer je het af met het ei en wat peper naar smaak. Vegan? Dan kan je het ei ook weglaten en wat groente toevoegen zoals komkommer en wortel.

En dan het 3e ontbijtje. De granola bowl! Deze is, als je de honing weglaat, helemaal vegan! Je hebt nodig: Alpro yoghurt, granola, banaan en honing (of een andere sweetener die vegan is). Dit is eigenlijk een kwestie van bij elkaar gooien en klaar is Kees!

Share Tweet Pin It +1
Previous PostTake a moment for yourself | Self Care

No Comments

Leave a Reply